SEO-аудит сайту

SEO-аудит — це перевірка сайту на відповідність вимогам пошукових систем. Він повинен видалити перешкоди, які заважають ресурсу рухатися в пошуку, і показати напрямки для подальшого зростання його популярності.
Після аналізу у вас на руках будуть списки помилок і завдань. Розібравшись з ними, ви зробите краще позиції сайту в «Яндексі» і Google.
Будь-який сайт, якщо він розвивається, буде змінюватися. Тому SEO-аудит необхідно проводити постійно. Це перевірка здоров’я ресурсу і профілактика допустимих проблем. Вона дуже і дуже необхідна комерційним проектам, адже для них сайт-важливе джерело клієнтів і продажів.
КОМУ необхідний АУДИТ сайту?
Ця процедура може бути застосована для всіх, у кого є свій інтернет-ресурс, що не користується великою популярністю. Хоча до аудиту з метою попередження вдаються і сайти, що займають перші позиції в пошукових видачах.
Стадії, коли буде потрібно аудит сайту:
- Під час доопрацювання.
- Перед підготовкою до просування.
- В процесі розкрутки.
Таким чином, можна абсолютно чесно сказати, що аудит сайту – необхідність для всіх, хто прагне збільшити конверсію і трафік на персональному сайті.
ТИПИ АУДИТУ САЙТУ
Є кілька типів аудиту сайтів-це:
- розшуковий;
- технічний (виявлення проблемних місць сайту);
- аналіз вмісту;
- аналіз юзабіліті;
- перевірка і підготовка посадочних сторінок.
Пошуковий аудит базується на оптимізації інтернет-ресурсу з урахуванням вимог пошукових систем. Сюди входить перевірка присутності і налаштування robots.txt і sitemap.XML, дублікатів сторінок, аналіз URL для веб-сторінок поряд з пошуком вихідних URL-адрес. Також особливо актуальна посилальна маса, реєстрація проекту на популярних сторонніх ресурсах, пошук і настройка дзеркальних сайтів. В такому випадку беруться до уваги поради по експлуатації мікророзмітки і лічильників вхідного трафіку. Більш детальніше про SEO-аудит сайту дивіться за посиланням https://katarsis.store/.
Технічний SEO-аудит як основа аналізу сайту
Початок технічного SEO-аудиту: перевірка коректності переїзду на https
Чому я вважаю, що потрібно починати власне з даного пункту? Ніби як можна стартувати з аналізу будь-якої іншої технічної сторони сайту?
А ось в чому справа.
Коли Google пару років тому публічно розповів про те, наскільки важливо переводити власні сайти на безпечний протокол https, багато «фахівці» почали на цьому заробляти.
Переїзд на https-легкий процес. Але і він вимагає конкретних здібностей (можете дізнатися яких конкретно, прочитавши мою детальну інструкцію про переведення сайту на безпечний протокол).
Часто у «перекладачів» немає навіть таких простих здібностей. Вони встановлюють безпечний протокол, але не змінюють в базі даних старі URL C http на нові з https. Іноді навіть не роблять 301-й редирект старих сторінок на нові. У підсумку, дивіться інструкцію, посилання на яку дав вище, там все докладно описано.
Сенс в тому, що не у одного, не у 2-ух, і не у трьох моїх клієнтів сайти перевели невірно. Наскільки мені стало зрозуміло, це серйозна і часта проблема.

Ще раз: SEO-аудит в безлічі випадків це оцінка поточного становища + консультація .
Власне в частині консультації найбільше відрізняється формальний аудит від нормального. Формальний наказує робити заново сайт так, щоб сподобалося Яндексу і Google. Звичайний же виходить з того, що його мета – підвищити дохід бізнесу замовника. Сайт же — це не будинок, а швидше офіс, який повинен залучати клієнтів і спонукати їх робити замовлення.
Може здатися, що це просто філософія (в гіршому сенсі) а для практики відмінностей немає. Я згоден, що попередній абзац дуже схожий на заклинання від Яндекса»робіть сайти для людей, а не для пошукових систем». Але застосування другого підходу дає ряд абсолютно певних практичних результатів. Приміром:

Кожен сайт розглядається персонально. Якщо в голові у автора аудиту немає зводу монолітно бетонних правил, він куди уважніше до нюансів і деталей.
Міркування оптимізації під пошукові машини іноді вимагають одного, а міркування юзабіліті або користувацького досвіду – повністю іншого. Примирити SEO і маркетинг, знайти краще рішення в кожному певному випадку можна лише виходячи із завдань і особливостей бізнесу.
Зрештою, тільки ставлячи на чільне місце бізнес-процеси, можна порівнювати потенційний ефект від тих чи інших заходів з просування і вартість їх реалізації.
Як оформити звіт?
В результаті проведення SEO-аудиту всі дані які отримані слід з’єднати у вигляді звіту. Краще його створювати в PDF-файлі або в іншому іншому форматі, який дає можливість коротко, але ємко оформляти дані.
Приблизна структура звіту:
- Зміст. Бажано з активними посиланнями у пунктів.
- Загальна інформація (сторінки в індексі, зовнішні посилання, Ікс та інші показники).
- Регіональність.
- Вхідні посилання (їх кількість, пріоритетні сайти-донори). Якщо звіт детальний, то в даний пункт включається статистика по всьому посилальному профілю.
- Наявність SSL-сертифіката.
- SEO-характеристики (метатеги або їх відсутність у сторінок, тег alt у зображень, варіанти сніпетів сайту).
- Аналіз текстів (унікальність, переспам, орфографія).
- Технічні властивості (коректність наповнення.txt і sitemap.xml, наявність дзеркал, швидкість завантаження сторінок, наявність 404-сторінок, валідність коду, биті посилання, ЧПУ, семантична розмітка).
- Для наочності рекомендується оформляти звіт у вигляді таблиці з двома стовпцями: помилка і її критичність. Це допоможе докладніше зрозуміти звіт.
Провівши комплексний SEO-аудит сайту, зрозумівши його поточне положення і вступні характеристики, можна на базі підготовленого звіту будувати стратегію просування.